Zašto Google koristit HTTPS kao faktor pri rangiranju?

Zašto Google koristit HTTPS kao faktor pri rangiranju?

U mjesecu kolovozu 2014 godine Google je službeno objavio kako će stranice koje koriste HTTPS protokol imati prednost u rangiranju, za razliku od normalnih stranica. Gledajući globalno, utjecaj je minimalan, te se odražava samo na 1% web stranica, no takav utjecaj je tek privremen. Google naime planira proširiti svoj utjecaj koji će HTTPS protokol ostavljati na SERP (engl. search engine results page), odnosno na stranice rezultata pretrage.

Generalni zadaća Googla jest da internet učini sigurnijim mjestom, te na ovaj način potaknuti sve vlasnike web stranica da sigurnost svojih web stranica shvate kao prioritet. Mnogi ovaj Google-ov korak smatraju bespotrebnim (ne po pitanju sigurnosti, već po pitanju rangiranja), neki ga pak smatraju ispravnim i korisnim. Mi ćemo se u ovom tekstu držati osnova, te objasniti Zašto biste trebali koristit HTTPS protokol?

Što je HTTPS?

Hypertext Transfer Protocol Secure ili skraćeno HTTPS. Zapravo, u pitanju je kombinacija dvije tehnologije, HTTP i SSL (engl. Secure Sockets Layer). HTTP je tunel kroz koji podaci prolaze, a SSL je sigurnosni protokol koji štiti te podatke tako što ih šifrira.

Zajedno, ova dva protokola enkriptiraju sesiju ili protok – razmjenu podataka u komunikaciji preko interneta. HTTPS koriste e-mail servisi, privatne mreže, društvene mreže, servisi za transakciju novca preko interneta itd.

Zašto je Google HTTPS označio rank faktorom?

Google-SEO-i-SSL-HTTPS

Jednu stvar trebate razumijeti: Kada korisnik upiše pojam za pretraživanje, Google ima cilj da mu na prvom mjestu ponudi relevantan rezultat koji se istovremeno nalazi i na sigurnoj lokaciji (stranici). Na taj način, Google pruža kvalitetnu uslugu svim svojim korisnicima.

Google inzistira na sigurnosti. Čak je sa ciljem da potakne vlasnike web stranice, priredio blago unapređenje u rangiranju svih stranica koji su prešli na HTTPS.

Na internetu se piše o tome da je Google, pošto se već bavi prodajom domena, uči u prodaju i SSL certifikata. Naravno, njihovo je pravo da imaju planove i rade na unapređenju svog posla, a ono što nas treba interesirati je realni i opipljivi boljitak koji se dobija korištenjem ovakvih protokola bilo da Google zarađuje od prodaje ovih certifikata ili ne.

Kako doći do SSL certifikata?

Prvo što morate napraviti jest, kontaktirati svog hosting provajdera, te ga pitati da li podržava postavljanje SSL certifikata na svojim serverima. Nakon toga, potrebno je kupiti SSL certifikat, pa je dobro znati da su Vam na raspolaganju tri tipa:

  • Single certificate (za jednu domenu)
  • Multi-domain (za više poddomena)
  • Wildcard (za dinamičke poddomene)

2048-SSL-kljuc-sertifikat
Ovisno koji tip certifikata odaberete, te koji brand cijene se kreću od 10€ pa do 1000€ godišnje. Također, trebate računati i na trošak vlastite IP adrese koju Vam hosting mora ponuditi da biste instalirali SSL na Vašu web stranicu. Super je znati da Google sugerira korištenje 2048-bitnih ključeva koji pružaju visoki nivo sigurnosti.

Za koga je SSL namjenjen

Svima nam je jasno zašto je sigurnost bitna za internet trgovine, društvene mreže i internet usluge koje u svoj opis poslovanja imaju i transakciju novcem. Ključna stavka za njihovo poslovanje je održavanje sigurne razmjene podataka, no što je s drugim web stranicama?

Bilo da vodite blog, poslovni web stranicu, internet prodavnicu ili društvenu mrežu trebate iskoristiti sve pogodnosti koje HTTPS pruža. Nikad se nezna kada će Google ponovo ažurirati svoje algoritme i pojačati utjecaj koji ostavljaju SSL certifikati. Ukoliko se to dogodi, vaša konkurencija lako može doći u prednost samo zato što koristi SSL certifikati, a vi ne.

Osim toga, korištenjem SSL-a podaci se enkriptiraju pri svakoj prijavi na web stranicu, i na taj se način spriječavaju scenariji “man-in-the-middle” i smanjuje mogućnost hakiranja na minimum.

Prelazak-sa-http-na-https

Leave a comment

Your email address will not be published.